Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Δεν είναι ικανοποιημένη απο τις αλλαγές του Facebook η Γερμανία

Η γερμανική εθνική υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών, που εκπροσωπεί 82 καταναλωτικές οργανώσεις, εξετάζει την πιθανότητα να λάβει νομικά μέτρα κατά του Facebook, αν διαπιστώσει ότι οι νέοι έλεγχοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, που εξήγγειλε το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου, δεν πληρούν τις προδιαγραφές της Γερμανίας.




Εκπρόσωπος της υπηρεσίας VZBV, σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία, είπε ότι οι αλλαγές είναι κατ’ αρχήν θετικές, όμως εξέφρασε την ανησυχία της, επειδή οι χρήστες πάλι θα πρέπει να αναλαμβάνουν εκείνοι την πρωτοβουλία να αυτο-εξαιρούνται από τις αρχικές ρυθμίσεις (default) του Facebook, που θα είναι η δημοσιοποίηση των στοιχείων τους.

«Κάτι τέτοιο υποχρεώνει τον χρήστη και αυτό παραβιάζει το γερμανικό νόμο», δήλωσε η Κάρολα Έλμπρεχτ και, όπως είπε, η υπηρεσία της εξετάζει προσεκτικά τις αλλαγές του Facebook και, αν διαπιστώσει παραβίαση της γερμανικής νομοθεσίας, θα κινηθεί δικαστικά κατά του αμερικανικού δικτύου.

Η αρμόδια υπουργός προστασίας των καταναλωτών της Γερμανίας Ίλσε Αϊγκνερ, η ίδια φανατική χρήστης του Facebook, εξέφρασε επίσης «τον σκεπτικισμό της για τις αλλαγές του Facebook και κατά πόσο αυτές συνιστούν πραγματική αλλαγή».

Η Γερμανία έχει μια από τις πιο αυστηρές στον κόσμο νομοθεσίες προστασίας των προσωπικών δεδομένων, μετά τις άσχημες εμπειρίες των πολιτών της με τους Ναζί και με την μυστική αστυνομία Στάζι της Ανατ. Γερμανίας.

Σύμφωνα με την ανεξάρτητη οργάνωση Inside Facebook (www.insidefacebook.com) 7,7 εκατ. Γερμανοί είναι μέλη του δικτύου σε σύνολο πληθυσμού 82 εκατ., ενώ στις ΗΠΑ στο Facebook συμμετέχουν 113 ενεργά 113 εκατ. σε σύνολο 309 εκατ., γεγονός που δείχνει ότι οι Γερμανοί κρατούν αποστάσεις από το Facebook, το οποίο έχει πια αγγίξει τα 500 εκατ. μέλη διεθνώς.

Από την άλλη, μια διεθνής οργάνωση, το Electronic Frontier Foundation, που μάχεται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε ότι το Facebook, αν και έκανε «ένα σημαντικό πρώτο βήμα», «πρέπει να κάνει περισσότερα», ενώ εξέφρασε την ανησυχία του ότι τρίτα μέρη (π.χ. διαφημιστικές εταιρίες) έχουν πρόσβαση σε ατομικές πληροφορίες των χρηστών.

Αλλά και η οργάνωση Privacy International χαρακτήρισε ανεπαρκείς τις αλλαγές του Facebook.
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου