Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Εργαλείο εκπαίδευσης τα βιντεοπαιχνίδια


Τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την όραση και άλλες εγκεφαλικές λειτουργίες του χρήστη, σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, σχετικά με τη χρήση των βιντεοπαιχνιδιών ως εργαλείου εκμάθησης.




«Οι άνθρωποι που ασχολούνται με βιντεοπαιχνίδια έντονης δράσης και ρυθμού έχουν καλύτερη όραση, ενισχυμένη προσοχή και είναι πιο ανοιχτοί στις εκπαιδευτικές διαδικασίες», ανέφερε η Δάφνη Μπαβελιέ, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ.

Η εκδήλωση, η πρώτη του είδους της, αποτελεί ένδειξη ότι τα βιντεοπαιχνίδια κερδίζουν έδαφος στη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, έκανε πρόσφατα λόγο για τη δημιουργία ποιοτικού εκπαιδευτικού λογισμικού ως μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της αμερικανικής καινοτομίας.

Ένα από τα κύρια θέματα της συζήτησης ήταν ο τρόπος εκμάθησης των ανθρώπων και η δημιουργία παιχνιδιών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση. «Οι άνθρωποι μαθαίνουν από τα βιντεοπαιχνίδια», επεσήμανε ο Ντέξτερ Φλέτσερ, του Ινστιτούτου Αμυντικών Αναλύσεων. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η αεροπορία του Ισραήλ, οι υποψήφιοι πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών που έπαιζαν το παιχνίδι «Space Fortress», είχαν καλύτερες επιδόσεις στις πραγματικές πτήσεις σε σχέση με τους συναδέλφους τους που δεν είχαν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο παιχνίδι. Επιπλέον, εκείνοι που έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια συνεργασίας, είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να βοηθήσουν τους συναδέλφους τους.

Η έρευνα της Μπαβελιέ επικεντρώθηκε στα λεγόμενα παιχνίδια οπτικής πρώτου προσώπου, όπως το Unreal Tournament και το Medal of Honor, στο οποίο ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός στρατιώτη των Συμμάχων στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σύμφωνα με την ίδια, στα παιχνίδια αυτά ο χρήστης βελτιώνει την περιφερειακή του όραση και την ικανότητα να διακρίνει αντικείμενα σε σκοτεινά περιβάλλοντα, ενώ ενισχύουν τις επιδόσεις στα μαθηματικά και στην επίλυση προβλημάτων.

«Εξετάζουμε τη υπόθεση ότι παίζοντας ένα βιντεοπαιχνίδι ο χρήστης μαθαίνει στην ουσία να κάνει καλύτερη διαχείριση δυνάμεων και πόρων», εξήγησε η Μπαβελιέ. «Κατά μία έννοια, ο παίχτης μαθαίνει να προσαρμόζεται πολύ γρήγορα στις όποιες συνθήκες του παρουσιάζονται». Η ίδια θεωρεί ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να γίνουν σημαντικό μέρος της σχολικής εκπαίδευσης, αν και, όπως επισημαίνει «θα χρειαστεί να περάσει τουλάχιστον μία γενιά». «Μέσα από τον ψυχαγωγικό τους χαρακτήρα, παιχνίδια όπως το Medal Of Honor δοκιμάζουν τη μνήμη, το συγχρονισμό ματιού – χεριού, την ικανότητα εντοπισμού μικρών λεπτομερειών και την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον».

Υπάρχει φυσικά και ο αντίλογος σε όλα αυτά τα επιχειρήματα. Ο Γκάβιν Μακίρναν, διευθυντής του Τηλεοπτικού Συμβουλίου Γονέων, τόνισε ότι, σε ότι αφορά τα βιντεοπαιχνίδια, τα θετικά τους στοιχεία επισκιάζονται από τα αρνητικά. «Δεν βλέπεις παθητικά κάποιον να σκοτώνει, συμμετέχει ενεργά. Η επανάληψη τέτοιων ενεργειών θα έχει αναπόφευκτα κάποια επίπτωση στο χαρακτήρα και την αντίληψη του χρήστη», σχολίασε.
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου