Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010

Στις συσκευές 3D ελπίζουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας της Ασίας


Η ασιατική βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας εκτιμά ότι το μέλλον της βρίσκεται στις τρεις διαστάσεις, καθώς ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές εισάγουν τέτοια προϊόντα στην αγορά.




Οι περισσότερες μεγάλες ασιατικές μάρκες, όπως οι Samsung, Panasonic, Sharp, Mitsubishi και Toshiba, θα διαθέτουν τρισδιάστατες τηλεοράσεις μέσα στο χρόνο, ενώ πολλές από αυτές σχεδιάζουν την κυκλοφορία τρισδιάστατων οθονών υπολογιστών. Η Sony πουλάει σήμερα οκτώ τηλεοράσεις 3D στην Ιαπωνία, με τιμές που ξεκινούν από τα 2.200 δολάρια για οθόνη 40 ιντσών.

Ο Ακίρα Σιμάζου, στέλεχος της Sony επικεφαλής της γραμμής 3D, θεωρεί ότι το 2010 είναι η χρονιά επικράτησης των τριών διαστάσεων. «Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο να προβληθούν ταινίες 3D στις οικιακές συσκευές», λέει ο κ. Σιμάζου.

Τα πράγματα, όμως, άλλαξαν με τις νέες οθόνες LCD που επιτρέπουν τη μετάδοση εικόνας 3D υψηλής ευκρίνειας και τους δίσκους Blu-ray, ικανούς να αποθηκεύσουν μία ολόκληρη ταινία 3D. «Παρακολούθησε πρόσφατα μερικές παλιές ταινίες 3D από την εταιρία Columbia τη δεκαετία του 1950. Αν δείτε μία σύγχρονη τέτοια ταινία θα καταλάβετε αμέσως τη διαφορά», λέει ο κ. Σιμάζου.

Η μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον, το Αβαταρ, έδωσε το έναυσμα για το πρόσφατο κύμα 3D, που συμπληρώθηκε με τις ταινίες Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων και Σύγκρουση Τιτάνων. Οπως, όμως, και στις πρώτες ημέρες της καλωδιακής τηλεόρασης, οι αθλητικές μεταδόσεις είναι εκείνες που θα κρίνουν την επιτυχία του συστήματος μετάδοσης 3D. Η Sony είναι η πρώτη εταιρία που μεταδίδει το Μουντιάλ της Νοτίου Αφρικής σε 3D σε τρεις επιλεγμένες τοποθεσίες στον κόσμο, ενώ το αμερικανικό καλωδιακό δίκτυο ESPN εγκαινίασε την περασμένη εβδομάδα νέο κανάλι 3D με τη μετάδοση του αγώνα Νοτίου Αφρικής - Μεξικού (1-1).

Το κυριότερο πρόβλημα της τεχνολογίας αυτής δεν έχει αλλάξει από τη δεκαετία του 1950 μέχρι σήμερα: οι θεατές είναι ακόμη αναγκασμένοι να φορούν ειδικά γυαλιά. «Οι περισσότεροι αναλυτές και σχολιαστές συμφωνούν ότι τα γυαλιά είναι σημαντικό πρόβλημα για τη μαζική υιοθέτηση του 3D», λέει ο Πολ Οντόνοβαν, αναλυτής της εταιρίας Gartner.

Η τιμή για τα γυαλιά που σχεδιάσθηκαν για μόνιμη χρήση στο σπίτι κυμαίνεται από τα 75 έως και τα 150 δολάρια, που δεν μπορεί να θεωρηθεί οικονομική. «Υπάρχουν επίσης ζητήματα σχετικά με το πόσα ζευγάρια θα πωλούνται μαζί με τη συσκευή 3D. Η Samsung προσφέρει δύο ζευγάρια, αλλά τί γίνεται αν έρθουν φίλοι στο σπίτι;» λέει ο κ. Οντόνοβαν. Ο κ. Σιμάζου αναφέρει ότι η Sony, που εκτιμά ότι 10% των συσκευών που θα πουλήσει φέτος θα είναι 3D, μελετά τεχνολογία που δεν θα απαιτεί τη χρήση των ειδικών γυαλιών.

«Η αγορά 3D υπάρχει, αλλά δεν είναι μεγάλη και αποτελείται από λάτρεις των συσκευών υψηλής τεχνολογίας που θέλουν να κάνουν επίδειξη στους γείτονές τους. Η μετάβαση του 3D στην οικιακή αγορά θα αργήσει και θα είναι γεμάτη προβλήματα», λέει ο κ. Οντόνοβαν.
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου