Apple και Google «κονταροχτυπιούνται» για το ποιος θα εξασφαλίσει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της μουσικής στο Ίντερνετ, την ίδια στιγμή που η Microsoft μπαίνει δυναμικά στο «παιχνίδι», λανσάροντας την πρώτη μουσική μηχανή αναζήτησης.
Το ενδιαφέρον των εταιρειών είναι εύλογο, αν κρίνει κανείς από τον τζίρο της διεθνούς μουσικής βιομηχανίας στο Διαδίκτυο, που ανέρχεται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Google ετοιμάζεται να εγκαινιάσει μια υπηρεσία για downloading και online αναπαραγωγή τραγουδιών, που θα είναι συνδεδεμένη με τη μηχανή αναζήτησής της. Θα έχει τη μορφή ενός «media player», μέσω του οποίου οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να ακούν και να «κατεβάζουν» τραγούδια.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «The Wall Street Journal», η Google συνεργάζεται ήδη με εταιρείες της μουσικής βιομηχανίας, προετοιμάζοντας πυρετωδώς τη νέα μουσική υπηρεσία, με στόχο να την θέσει σε λειτουργία μέσα στο 2010 και να την κάνει συνδρομητική το 2011.
Η Google επιδιώκει να «χτυπήσει» την υπηρεσία iTunes της Apple, που κατέχει σήμερα δεσπόζουσα θέση στην ιντερνετική μουσική αγορά.
Το iTunes είναι ο μεγαλύτερος «λιανικός πωλητής» μουσικής στο Διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια της επταετούς λειτουργίας του, έχουν «κατέβει» από την ιστοσελίδα του 10 δισεκατομμύρια τραγούδια.
Η Apple κατέχει το 70% της «πίτας» της ψηφιακής αγοράς μουσικής και το 28% όλων των πωλήσεων μουσικής που έγιναν στις Η.Π.Α. το πρώτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με το NPD Group, την μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία έρευνας αγοράς.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η κίνηση της Google θα τύχει ιδιαιτέρως θετικής υποδοχής από τις δισκογραφικές εταιρείες, οι οποίες ανησυχούν έντονα βλέποντας την Apple να αυξάνει όλο και περισσότερο το μερίδιό της.
Η υπηρεσία της Google προσδοκά να «κλέψει» σημαντικό μερίδιο από την Apple, επεκτείνοντας και στην κινητή τηλεφωνία τις υπηρεσίες που θα παρέχει, σε όσα κινητά έχουν το λειτουργικό σύστημα «Android».
Ο «πόλεμος» μεταξύ των δύο εταιρειών ξεκίνησε πέρυσι, όταν η σύγκρουση μεταξύ του Android της Google και του iPhone OS της Apple, ανάγκασε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Google, Έρικ Σμιντ, να παραιτηθεί από τη θέση του μέλους του Δ.Σ. της Apple, που κατείχε ταυτόχρονα, λόγω «σύγκρουσης συμφερόντων» των δύο εταιρειών.
Ο ανταγωνισμός «αναζωπυρώθηκε» όταν η Apple πέρασε στον χώρο της διαφήμισης στα κινητά τηλέφωνα, ανταγωνιζόμενη την θυγατρική της Google, AdMob, που δραστηριοποιείται στον τομέα.
Οι κινήσεις της Microsoft
Την ίδια στιγμή, η Microsoft επιχειρεί «είσοδο» στο χώρο της διαδικτυακής μουσικής βιομηχανίας, λανσάροντας -από χθες- μια «μουσική εφαρμογή» στη μηχανή αναζήτησης Bing.
Το νέο «εργαλείο» παρέχει τη δυνατότητα αναζητήσεων για εξειδικευμένα αποτελέσματα στην κατηγορία της μουσικής. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναζητήσεις σχετικά με την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και τα παιχνίδια.
Η εφαρμογή μοιάζει με εκείνη που παρουσίασε η Google τον περασμένο Οκτώβριο, με τη διαφορά ότι η τελευταία εξαρτάται από τις εταιρικές συνεργασίες που έχει συνάψει η Google με τη μουσική βιομηχανία.
Αντίθετα, η Microsoft έχει εξασφαλίσει δικές της άδειες για νόμιμη διάθεση μουσικής μέσω της υπηρεσίας Zune Marketplace, οι οποίες ισχύουν και για τη Bing, κάτι που επιτρέπει στους χρήστες να ακούν όσες φορές θέλουν περισσότερα από 5 εκατομμύρια τραγούδια. Αν τους αρέσει ένα τραγούδι, μπορούν να το αγοράσουν με ένα απλό «κλικ».
Η εφαρμογή της Bing παρέχει αναλυτικές βιογραφίες των καλλιτεχνών και όλη τη δισκογραφία τους (με αναλυτική παράθεση των τραγουδιών που περιέχονται σε κάθε άλμπουμ και των στίχων ορισμένων από αυτά).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου