Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

ΗΠΑ: Η εποπτεία της FCC στην εποχή του Ιντερνετ


Για αρκετές δεκαετίες η FCC (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ) επέβαλε ή τουλάχιστον προσπαθούσε να επιβάλλει αυστηρά όρια στην ιδιοκτησία των ΜΜΕ με στόχο την αποφυγή μονοπωλίων, ικανών να πλήξουν την αμεροληψία και την αξιοπιστία της ενημέρωσης.





Κάθε τέσσερα χρόνια το Κονγκρέσο εξετάζει τις οδηγίες της FCC για να διαπιστώσει κατά πόσο έχουν γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Τα τελευταία χρόνια βέβαια το Ιντερνετ έχει αλλάξει τους παραδοσιακούς συσχετισμούς καθώς τόσο οι αναγνώστες όσο και οι διαφημιστές έχουν «μεταφερθεί» στο Διαδίκτυο. Το περιεχόμενο είναι «δωρεάν» στους περισσότερους ιστότοπους ενώ η διαφήμιση κοστίζει λιγότερο, γεγονός που προκαλεί συρρίκνωση του δημοσιογραφικού δυναμικού και χρεωκοπία παραδοσιακών ΜΜΕ.

Ακόμη και το μέσο που κυριάρχησε στον 20ο αιώνα, η τηλεόραση, αντιμετωπίζει κρίση όταν έχει να αντιμετωπίσει τον κατακερματισμό του κοινού στο Ιντερνετ και τους νέους διαφημιστικούς τρόπους που απαιτούνται για την προσέλκυσή του. Την ώρα, λοιπόν, που η FCC ανακοινώνει τα πεπραγμένα της για το 2010 υπάρχουν πολλές φωνές που υποστηρίζουν ότι η αντίληψη της για τον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί «καταναλώνουν» περιεχόμενo στα μίντια είναι παρωχημένη. Δεν έχει νόημα, λένε, να μετράται ο ανταγωνισμός μέσω τηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων σαν να πρόκειται για ξεχωριστές αγορές. Κάτι τέτοιο δημιουργεί ένα «πληθωρισμό» σε ΜΜΕ που «πολεμούν» σ’ έναν περιορισμένο χώρο για αναγνώστες, θεατές και διαφημιστές.

«Χρειάζεται η ενθάρρυνση συμπράξεων και ενοποιήσεων στα μίντια έτσι ώστε να δημιουργηθούν μεγαλύτερα κοινά και να μειωθούν τα κόστη ανάλογα με την πλατφόρμα επικοινωνίας», σχολιάζει χαρακτηριστικά πρώην στέλεχος της FCC. Ωστόσο, μοιάζει μάλλον ειρωνικό το γεγονός πως η Επιτροπή σχεδιάζει να δώσει το «πράσινο» φως για την αγορά μεγάλου μεριδίου του NBC από την Comcast. Aν κάτι τέτοιο συμβεί, θα επισκιάσει τις συγχωνεύσεις μίντια σε τοπικό επίπεδο που ούτως ή άλλως απαγορεύονται με το παρόν καθεστώς.
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου