Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Firefox εναντίον Chrome: Η στρατηγική κρίνει το νικητή


Με το μερίδιο αγοράς του Internet Explorer να φθίνει αργά αλλά σταθερά, το ενδιαφέρον μεταφέρεται στη μάχη που δίνουν οι λεγόμενοι εναλλακτικοί browsers. Ο Firefox είναι εδώ και καιρό ο βασικότερος αντίπαλος του IE, ενώ τους τελευταίους μήνες ο Chrome αυξάνει συνεχώς τα νούμερά του. Μπορεί οι δύο browsers να μοιάζουν αρκετά στη φιλοσοφία τους, ωστόσο φαίνεται να υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές στη στρατηγική της Mozilla και της Google.





Όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο, η βασική απειλή για τον Firefox βρίσκεται στα add-ons. Η Google επιχειρεί να χτυπήσει τη Mozilla εκεί ακριβώς που κυριαρχεί, υιοθετώντας μια εναλλακτική στρατηγική. Ενώ η Mozilla κινείται όλα αυτά τα χρόνια με βάση την απόλυτη ελευθερία και δέχεται σχεδόν οποιοδήποτε add-on στη σελίδα της, η Google έχει μια μάλλον proprietary προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, ο στόχος της Google δεν είναι να δημιουργήσει μια τεράστια αποθήκη επεκτάσεων για τον Chrome, αλλά να συνάψει συμφωνίες με developers οι οποίοι θα δίνουν add-ons κατ' αποκλειστικότητα στον Chrome.



Ένα τέτοιο παράδειγμα add-on είναι το extension.fm, το οποίο δημιουργεί καταλόγους με τα MP3 αρχεία που υπάρχουν σε οποιαδήποτε σελίδα επισκέπτεται ο χρήστης. Όπως φαίνεται και στην επίσημη σελίδα των δημιουργών του, το extension.fm διατίθεται μόνο για Chrome.



Σε πρώτη φάση, η διαφαινόμενη στρατηγική της Google είναι αρκετά λογική. Όπως φαίνεται, δίνει έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα, θεωρώντας προφανώς ότι οι περισσότερες ανάγκες του μέσου χρήστη καλύπτονται από έναν μικρό αριθμό επεκτάσεων. Απομένει να δούμε αν η επιλογή αυτή θα δικαιώσει τους εμπνευστές της.


πηγή:pc magazine
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου