Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2010

Έρευνα : οι χρήστες του facebook το απεχθάνονται!


Έρευνα που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από την “μπλογκόσφαιρα”. Αν και δεν είναι κάτι το καινούριο, για φέτος, συμπεριλήφθηκαν κάποιοι καινούριοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης. Και τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι το facebook έχει χάσει κάτι από την αρχική του αίγλη. Αν και έχω διαβάσει την έρευνα αρκετές φορές δυσκολεύομαι να την καταλάβω.






Σίγουρα η εταιρεία δημοσκοπήσεων (ονομάζεται ForeSeeResults) θέλει να κάνει σαφές ότι το Facebook και το MySpace κατατάσσονται πίσω από άλλους ομοειδείς ιστότοπους με ποσοστό 95% (90% από τους κυβερνητικούς ιστότοπους). Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Ότι στους συγκεκριμένους ανθρώπους δεν αρέσουν αυτά τα κοινωνικά δίκτυα; Και λοιπόν; Ακόμη πιστεύω ότι αυτά τα νούμερα δε σημαίνουν απολύτως τίποτα.

Από τα τέσσερα κοινωνικά δίκτυα που συμμετείχαν στην έρευνα, τα Facebook και MySpace με βαθμολογία 64 και 63 αντίστοιχα (με ανώτατο όριο το 100). Αντίθετα το YouTube και η Wikipedia ήταν στην κορυφή της βαθμολογίας με σκορ 77 και 73 αντίστοιχα.
Γιατί το Facebook, από τα πιο δημοφιλή αυτή τη στιγμή, έχει τόσο χαμηλή βαθμολογία; Σύμφωνα με τον ASCI ( American Satisfaction Customer Index - Δείκτης Ικανοποιοίησης Αμερικανών Καταναλωτών), οι χρήστες δυσανασχετούν στις παρακάτω περιπτώσεις :

* θέματα ασφάλειας και ανωνυμίας
* η τεχνολογία ελέγχει την ενημέρωση
* διαφήμιση
* συνεχείς και μη αναμενόμενες αλλαγές
* ανεπιθύμητο mail
* προβλήματα στη πλοήγηση
* ενοχλητικές εφαρμογές με συνεχείς ειδοποιήσεις
* λειτουργικότητα


Άρα , εκ πρώτης όψεως, οι χρήστες του Facebook δεν το συμπαθούν και πολύ. Και παρ’ όλα αυτά η Υπηρεσία συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς ξεπερνώντας τους πεντακόσια εκατομμύρια χρήστες. Αν όμως οι χρήστες δεν είναι ικανοποιημένοι γιατί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία; Ο ASCI μας δίνει την απάντηση: το Facebook έχει δημιουργήσει ένα είδος μονοπωλίου κυρίως επειδή έχει τόσο πολλούς χρήστες, οπότε οι φίλοι και οι οικογένειες των χρηστών “υποχρεώνονται” να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δίκτυο. Έτσι, λοιπόν, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

Άλλος ένας λόγος που ο κόσμος δεν εγκαταλείπει το Facebook είναι τα χαμηλά στάνταρτς που έχει θέσει. Χαριτολογώντας ο ASCI σχολιάζει ότι το MySpace μπορεί να πάρει το αίμα του πίσω. Λίγο αντιφατικό
εφ’ όσον είναι το μόνο που βρίσκεται πίσω από το Facebook στην κατάταξη.
“Εάν ο κόσμος ήταν τόσο ευχαριστημένος από το MySpace, δε θα βρισκόταν στην τελευταία θέση” αναφέρεται στην έρευνα.
Αυτό όμως και προφανές είναι αλλά και όχι απαραίτητα σωστό. Εξ’ άλλου το Facebook έχει περίπου την ίδια βαθμολογία - και τα δύο ανεβαίνουν, δεν κατεβαίνουν.

Σε ερώτηση τι αρέσει λιγότερο στο MySpace, μια από τις απαντήσεις ήταν “το Facebook είναι καλύτερο.”
Στη συνέχεια η έρευνα δίνει μερικές ιδέες για το πως θα μπορούσε το MySpace να επανακάμψει. Για παράδειγμα γίνεται πρόταση για το ότι θα πρέπει να εστιάσει στις επιθυμίες του κοινού και στη συνέχεια γίνεται σχόλιο σχετικά με το τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό ο πελάτης να είναι ικανοποιημένος.
Αν είναι δυνατόν !!!
Η Wikipedia και το YouTube αποτελούν, κατά την έρευνα, υποδείγματα ιστοτόπων. Το ότι η βαθμολογία τους δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό δεν μας ενδιαφέρει και πολύ. Γιατί όμως ο κόσμος συμπαθεί την Wikipedia; Γιατί είναι εύκολη στη χρήση και δεν έχει διαφημίσεις. Και το YouTube; Γιατί είναι ευχάριστο και τα βίντεο είναι δωρεάν. Όντως δύσκολο να το ανταγωνιστείς.

Στο μεταξύ το 20% των ερωτηθέντων επισκέπτεται την Wikipedia καθημερινά. Το αντίστοιχο ποσοστό για το Facebook είναι 57%. Αλλά μην σας παρασύρουν τα νούμερα. Ο κόσμος λατρεύει τη Wikipedia και απεχθάνεται το Facebook! Η στατιστική δεν λέει ψέμματα!
Περισσότερες ανατροπές : Το FoxNews.com έπιασε βαθμολογία 82 ενώ το CNN.com 73. Άρα το CNN πρέπει να ... κλέισει ! Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν απλά ότι το FoxNews παρέχει στο κοινό του αυτό που περιμένει.
Η Google είναι πρωτοπόρος στον τομέα των μηχανών αναζήτησης με 80 πόντους. Ακολουθεί το νεοφερμένο Bing με 77. Πολλά έχουν γραφεί για το πως η Google έπεσε από το 86 στο 80 τη χρονιά που μας πέρασε. Αυτό πρέπει να σημαίνει κάτι. Η Google ανεξήγητα έπεσε στο 78 το 2007, ενώ η Yahoo το πέρασε χωρίς προφανή λόγο.

Εάν μέναμε στα στοιχεία εκείνης της έρευνας, τώρα θα έπρεπε η Yahoo να είναι ο βασιλιάς και η Google να έχει σβηστεί από το χάρτη. Αντίθετα τον επόμενο χρόνο η Google έφτασε στο 86 ξεπερνώντας τη Yahoo κατά 9 πόντους. Το γιατί παραμένει μυστήριο.
Μερικά από αυτά τα στοιχεία όντως παρουσίζουν ενδιαφέρον και για κάποιες εταιρείες θα μπορούσαν να αποτελέσουν πυξίδα σχετικά με το πώς να ικανοποιήσουν καλύτερα τους πελάτες τους. Αλλά όλοι οι ιστότοποι που αναφέρθηκαν παραπάνω παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες. Η παραπάνω έρευνα μάλλον μπερδεύει τον κόσμο και φαίνεται ότι κάποιοι τη χρησιμοποιούν για να ξεσπάσουν κάπου την απογοήτευσή τους. Τους ρωτάνε τι δεν τους αρέσει σχετικά με κάποιο ιστότοπο και αυτοί δίνουν τη γνώμη τους. Ωστόσο αυτοί οι ίδιοι χρήστες δε φαίνεται να είναι έτοιμοι να αλλάξουν τις δικές τους συνήθειες μόνο και μόνο γιατί είναι θυμωμένοι με την τεχνολογία που ελέγχει και διαχειρίζεται την κυκλοφορία των νέων στο News Feed.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι ουσιαστικά ο καθένας μπορεί να κάνει μία έρευνα να πει ό,τι τον βολεύει. Αυτή η συγκεκριμένη λέει ότι οι χρήστες μισούν το Facebook, όλοι τους, και οι 500.000.000 από δαύτους! Αυτοί οι ίδιοι που κάνουν log in κάθε μέρα το μισούν! Αν είναι δυνατόν!



πηγή:dailytech.gr
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου